China falls for Onion joke about dictator

Last updated 07:31 28/11/2012
Kim Jong-Un
Reuters
SEXIEST MAN ALIVE?: China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming North Korean dictator Kim Jong Un as the "Sexiest Man Alive" — not realising it is satire.

Relevant offers

World

Bali court to sentence Antony de Malmanche on drug charge Islamic State claims responsibility for 28 Shiite deaths in Yemen Collapsed balcony that killed 6 passed 2014 inspection, records show Smoking ban sparks riot at Australian prison Emergency stop for Japanese bullet train after passenger sets himself alight Australian Treasurer Joe Hockey awarded $200k in defamation case Man in wheelchair robs bank in New York Mumbai train derails, jumps off tracks on to station platform Swedish woman gets $26 million sex harassment verdict against Wall Street boss Union to sue US goverment over Office of Personnel Management data breach

The online version of China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming North Korean dictator Kim Jong Un as the "Sexiest Man Alive" — not realising it is satire.

The People's Daily ran a 55-page photo spread overnight (NZ time) on its website in a tribute to the round-faced leader, under the headline "North Korea's top leader named The Onion's Sexiest Man Alive for 2012."

Quoting The Onion's spoof report, the Chinese newspaper wrote, "With his devastatingly handsome, round face, his boyish charm, and his strong, sturdy frame, this Pyongyang-bred heartthrob is every woman's dream come true."

"Blessed with an air of power that masks an unmistakable cute, cuddly side, Kim made this newspaper's editorial board swoon with his impeccable fashion sense, chic short hairstyle, and, of course, that famous smile," the People's Daily cited The Onion as saying.

The photos the People's Daily selected include Kim on horseback squinting into the light and Kim waving toward a military parade. In other photos, he is wearing sunglasses and smiling, or touring a facility with his wife.

People's Daily could not immediately be reached for comment. A man who answered the phone at the newspaper's duty office said he did not know anything about the report and requested queries be directed to their newsroom later today (NZ time).

It is not the first time a state-run Chinese newspaper has fallen for a fictional report by the just-for-laughs The Onion.

In 2002, the Beijing Evening News, one of the capital city's biggest tabloids at the time, published as news the fictional account that the US Congress wanted a new building and that it might leave Washington. The Onion article was a spoof of the way sports teams threaten to leave cities in order to get new stadiums.

Two months ago, Iran's semiofficial Fars news agency reprinted a story from The Onion about a supposed survey showing that most rural white Americans would rather vote for Iranian President Mahmoud Ahmadinejad than President Barack Obama. It included a quote from a fictional West Virginia resident saying he'd rather go to a baseball game with Ahmadinejad because "he takes national defence seriously."

Ad Feedback

- AP

Special offers

Featured Promotions

Sponsored Content