Beckham affair expose defended by journalist

Last updated 10:21 13/12/2011
David and Victoria Beckham
Getty Images
YOUNG LOVE: David and Victoria Beckham have been Britain's most high profile celebrity couple for more than a decade.

Relevant offers

Football

Marco Rojas in a race to make Melbourne Derby as hamstring keeps him sidelined Young Wellington Phoenix striker Logan Rogerson knows his time will come NZF boss Andy Martin pushing hard for Oceania direct entry as Fifa ponder World Cup expansion Capital women out for a national women's league title to remember Dual roles keeping Tasman United player-coach Tom Fawdry on his toes Shane Smeltz on Newcastle Jets' radar as team struggles to score Best attack meets worst defence as Team Wellington take on Tasman United Japanese billionaire backing New Zealand sport bursts into opera performance at news conference Porto crush second-string Leicester 5-0 to ease into last 16 of Champions League New Zealand Football signs sponsorship deal with Japanese billionaire

The former chief reporter on Britain's News of the World tabloid has defended a story alleging David Beckham had an affair because the footballer and his wife had projected a fairy-tale marriage to the public in order to sell products.

Neville Thurlbeck said the rise of privacy lawsuits in Britain over the past three years had all but killed the kiss-and-tell tales that used to be a staple of tabloid front pages.

Thurlbeck said there had been a public interest in the story about the star's alleged affair with his personal assistant Rebecca Loos in 2004 while promoting a picture of a stable marriage to singer and fashion designer Victoria.

Beckham at the time denied the allegation.

"What we saw happening outside of the marriage was in direct contrast to the image they were cultivating," Thurlbeck told Britain's Leveson Inquiry, which was set up to investigate press standards in response to a phone-hacking scandal at the tabloid.

"We said they were making millions of pounds on the back of that wholesome image and we thought it very important at the time to expose that," he said.

Thurlbeck said the News of the World, shut down by Murdoch as the phone-hacking scandal escalated in July, had paid a six-figure sum to Loos.

"It was the most, I think, I've ever paid for a story," he said.

"Privacy has become a huge matter over the last three years. I would say the kiss-and-tell story is largely dead as a genre."

Thurlbeck is thought to be the intended recipient of a key piece of evidence in the phone-hacking probe, the so-called "For Neville" email containing transcripts of hacked conversations that appear to show hacking went beyond a lone "rogue reporter".

The email is at the centre of allegations that News Corp executive James Murdoch knew earlier than he has claimed that the illegal practice was more widespread, as other senior former managers claim to have made him aware of it in 2008.

Thurlbeck, who was arrested in April in connection with the phone-hacking affair, did not answer specific questions on Monday that might prejudice his criminal case.

Ad Feedback

- Reuters

Special offers
Opinion poll

Will Burnley retain their EPL status?

Yes, they've found a winning formula

Maybe, but there’s a long way to go

No. They lack quality in certain areas

Vote Result

Featured Promotions

Sponsored Content