Chinese paper's corrections for censor mistakes

Last updated 22:11 17/01/2013
CENSORSHIP FIGHT: A vendor checks a stack of Southern Weekly at a newstand near the newspaper's office in southern Chinese city of Guangzhou.
Reuters
CENSORSHIP FIGHT: A vendor checks a stack of Southern Weekly at a newstand near the newspaper's office in southern Chinese city of Guangzhou.

Relevant offers

Asia

Chinese Premier Li Keqiang arrives in New Zealand for visit and trade talks Shoppers injured when mall escalator reverses at high speed in Hong Kong Eleven endangered wild elephants rescued from mud hole in Cambodia Oscar Kightley: My brother served in the army, I nearly served – but nobody signed up to kill civilians Parents and newborn baby intercepted in desperate boat bid to reach NZ, detained in Indonesia Two gold mine accidents in central China leave 11 dead US judge grants Singaporean blogger's asylum request Body of NZ man who dived off a cliff to try to save his swept away girlfriend in Bali found Australian man given suspended sentence, fined $200, over jet ski death South Korean ferry that sank 3 years ago lifted from sea

A Chinese weekly newspaper whose editorial staff had a rare but short-lived revolt against overbearing censorship has issued a correction for mistakes that helped fuel the dispute.

Journalists at the Southern Weekly said the mistakes resulted from last-minute changes made by censors who ignored a usual review by the paper's editorial department.

The journalists used the errors to air their frustration and draw attention to how the paper's New Year's message was changed from a call for constitutionalism into a tribute to the Communist Party.

The correction at the bottom of the second page of this week's edition corrects three glitches from the New Year's edition - a typo, a wrong date and an erroneous numbering of the edition.

It also calls for respect for the editorial process. 

Ad Feedback

- AP

Special offers

Featured Promotions

Sponsored Content